Kisvállalati CRM rendszerek – Ügyfélkapcsolat kezelés

Manapság, mikor a piacon a kínálat jelentősen meghaladja a fizetőképes keresletet, egyre élesebb a verseny a hasonló igényeket kiszolgáló termékek és szolgáltatások között. A versenyképesség fenntartására és javítására szolgálhat a versengő áruféleségek közötti megkülönböztetés, a piaci szegmensek jobb megismerése, és a vállalat meglévő és potenciális ügyfeleivel megvalósuló hatékonyabb kommunikáció. A fenti célok elérésében a vállalatokat leghatékonyabban az ügyfélkapcsolatok és az ügyfélkezelés minőségi szintre emelése, az ügyfélnyilvántartó, úgynevezett CRM rendszerek alkalmazása támogathatja.

Az ügyfélnyilvántartó rendszerek bevezetésével az ügyfeleinkről beérkező rengeteg, - és eddig hasznosítatlan, különböző dokumentumokban, táblázatokban szereplő - információ egységes rendszerben, egyetlen megosztott adatbázisban helyezkedik el. Az ügyfélnyilvántartó program egységes adatbázisához egyidejűleg több felhasználó is hozzáférhet, az általuk elvégzett rögzítések és módosítások pedig azonnal érvényesülnek, így az ügyféladatokat elegendő egyetlen helyen módosítani.

Növekvő termelékenység

A Dynamics CRM 2011 rendszer rendkívüli módon képes cégünk termelékenységét megnövelni. A szoftver segítségével könnyedén felépíthetjük cégünkben az értékesítési folyamatot, automatizálhatjuk annak lépéseit, vagy akár követhetjük partnereinket.

A megfelelően megszervezett értékesítés lerövidíti az eladási ciklust és érezhetően növeli a teljesítményt, ez könnyen lemérhető például a rendelések nagysága, vagy az egy partnerre jutó bevétel alapján. Az egységes adatbázisnak köszönhetően nem kell többé hosszasan keresgélnünk, hiszen egy kattintással lekérhetők a partnerhez tartozó ügyféladatok, a korábbi megrendelések, számlák, és a kapcsolatfelvételek története.

Új partner vagy ajánlatkérés esetén könnyen és egyszerűen adminisztrálhatunk minden szükséges információt, a változásokat pedig egyszerűen nyomon követhetjük. A naprakész nyilvántartás alapján kiküszöbölhetjük a cég tevékenységét akadályozó, a munkatársak szabadságolása, hiányzása, netán felmondása kapcsán kialakuló információáramlási problémákat, pontosabban előre jelezhetjük a vállalkozás várható bevételeit, sőt, a vezetők figyelemmel is kísérhetik és ellenőrizhetik a kollégák akár napi tevékenységét és teljesítményét is.

A CRM rendszer ugyanis azáltal, hogy rálátást biztosít a vállalat működésére, lehetővé teszi, hogy gyorsan hozzuk meg a helyes üzleti döntéseket is. De az ügyfélnyilvántartó programok biztosítják számunkra annak a lehetőségét is, hogy ügyfeleinket szegmentálhassuk, és a többet költő partnereknek nagyobb figyelmet szentelhessünk; vagy éppen új keresztértékesítési kampányokat indíthassunk el.

Magasabb ügyfél elégedettség

A CRM szoftverek által lényegesen egyszerűbb és költséghatékonyabb módon valósíthatjuk meg az ügyfélkapcsolatok, az ügyfélkiszolgálás javítását is. Az ügyfélnyilvántartó programok igen jótékony hatást gyakorolnak a partnereink kezelésével kapcsolatos folyamatokra, hiszen az információk központi és könnyű elérhetősége módfelett egyszerűsíti az ügyfélkezelés folyamatát és csökkenti a vonatkozó munkaterheket. Így a “fronton dolgozó” munkatársaknak több idejük jut az ügyfelekre, a minőségi ügyfélkezelésre és a produktív munkára. Egyszerre nő az ügyfélszolgálat gyorsasága és hatékonysága, valamint lerövidül az egy vevőre jutó problémakezelési idő és annak költségei.

Az ügyfél-elégedettségi felmérések és az ügyfélpanaszok, illetve azok kezelése, megoldásai szintén dokumentálhatók, így rávilágíthatnak a termékkel vagy a munkafolyamatainkkal kapcsolatos problémákra, felhívhatják figyelmünket a változtatások szükségességére. A felmerülő ügyfélpanaszok professzionális megoldásával és a CRM rendszer szisztematikus alkalmazásával elérhető, hogy a partnerek érezzék, fontosak vállalkozása számára.

Hatékony marketing

Az ügyfélnyilvántartó program egységes adatbázisa egyúttal egy értékes marketing-adatbázis is cégünk számára. Az egységes adatbázis igazán jó lehetőséget kínál a partnerek különböző szempontok szerinti szegmentálására és célzott marketingkampányok kidolgozására. A marketingkampányainkra visszaérkező, kincset érő visszajelzések feldolgozása pedig hozzásegíthet minket ügyfeleink személyre szabott kiszolgálásához és a termékfejlesztés új irányainak kijelöléséhez.

Vissza