Üzleti folyamatok IT támogatása

Az informatika szerepe immár vitathatatlanul stratégiai fontosságú nem csupán a működés és az üzletmenet fenntartása, de a versenyképesség- és hatékonyságnövelés, a költségcsökkentés terén is. Ma már talán egyáltalán nem számít eretnekségnek, ha az informatikára nem csupán az üzleti terület kiszolgálójaként, hanem valódi, pénzben is jól kifejezhető üzleti értékeket teremtő beruházásként gondolunk.

Mostanra a vállalatvezetők is felismerték az informatikai megoldások kulcsfontosságú szerepét az új üzleti lehetőségek megteremtésében és a versenyképesség javításában. Ennek a megnövekedett érdeklődésnek és nyitottságnak köszönhetően jóval könnyebben átlátják és elfogadják a korszerű technológiák nyújtotta üzleti lehetőségeket, sőt, nem ritkán ők maguk szorgalmazzák az új üzleti modellek és IT–stratégiák, valamint az ezeket optimálisan kiszolgáló informatikai infrastruktúra kialakítását. Röviden bemutatunk néhány olyan értékteremtő megoldást, amely hatékony eszköznek bizonyult a vállalatok üzleti folyamatainak IT támogatására.

Csoportmunka szoftverek

A csoportmunka szoftverek olyan, a vállalatok mindennapi működése során egyre gyakrabban felmerülő feladatok megoldására kínálnak megoldást, ahol a munkatársak szoros és zökkenőmentes együttműködése szükséges. Azáltal, hogy egy egységes webes felületet biztosítanak a csoport tagjainak a kommunikációra, a munkához szükséges információk összegyűjtésére és a munkavégzésre, lehetővé teszik akár távoli helyszínek között is a gyors és hatékony információ megosztást.

Az Egyszerű webes feltöltési és letöltési lehetőségnek köszönhetően bárhonnan létrehozhatunk, szerkeszthetünk vagy jóváhagyhatunk anyagokat és elérhetjük a szükséges dokumentumokat; az adatok központi kategorizált tárolása révén gyorsan és hatékonyan kereshetünk rá a dokumentumokban, adatbázisokban, e-mailekben, blogokban vagy hírcsatornákban szereplő információkra.

A csoportmunka megoldások amellett, hogy az információk központi tárolását elérhető és visszakereshető módon biztosítják, növelik az információcsere hatékonyságát, követhetővé és ellenőrizhetővé teszik üzleti folyamatainkat, és rengeteg hasznos – eddig adatbevitelre, telefonálásra, keresésre fordított – munkaidőt tesznek számunkra szabaddá.

CRM rendszerek

Az ügyfélnyilvántartó és - kezelő rendszerek a partnereinktől és vásárlóinktól beérkező rengeteg információt egységes rendszerben tárolják, amelyhez egyidejűleg több felhasználó is hozzáférhet, így az ügyféladatokat elegendő egyetlen helyen rögzíteni.

Az egységes adatbázis miatt egy kattintással lekérhetők az ügyféladatok, a korábbi megrendelések, számlák, és a kapcsolatfelvételek, megbeszélések története és így tovább. A naprakész nyilvántartás alapján kiküszöbölhetjük a cég tevékenységét akadályozó, a szabadságolás, hiányzás, felmondás kapcsán kialakuló információáramlási problémákat, pontosabban előre jelezhetjük a várható bevételeket, sőt, a vezetők is figyelemmel kísérhetik a kollégák tevékenységét és teljesítményét.

A CRM szoftverek segítségével felépíthetjük és automatizálhatjuk az értékesítési folyamatot, utánkövethetjük partnereinket. Az információk központi és könnyű elérhetősége révén egyszerűsödik az ügyfélkezelés és csökkennek a munkaterhek is, munkatársainknak több idejük jut az ügyfelekre, a minőségi ügyfélkezelésre és a produktív munkára.

ERP rendszerek – Integrált ügyviteli rendszerek

Az integrált ügyviteli és ERP rendszerek alkalmazásával az egyszerűsített adminisztráció révén elkerülhetők a többszörös adatrögzítés és a kézi bevitel során ejtett hibák; az összes információ átláthatóan, egyetlen rendszerben kerül eltárolásra. A rendszerbe rögzített adatok a későbbiekben a sokféle szűrés során lekérdezhetők, így gyorsan juthatunk hozzá a gazdálkodást érintő információkhoz, és hozhatjuk meg döntéseinket.

Az egységes adatkezelésből, és adminisztrációból valamint az automatizáltságból származó előnyök a gazdálkodási- és munkafolyamatok számos területén jelentkeznek, és rengeteg erőforrást képesek a produktív munkavégzés számára felszabadítani. Alkalmazásuk az elérhető iparági megoldások révén bármilyen szektor számára lehetőséget nyújt a költségek csökkentésére és a működési hatékonyság növelésére.

IT stratégia

Az IT stratégia kidolgozása és alkalmazása azon a felismerésen alapul, hogy a vállalat üzleti céljai csak megfelelő informatikai rendszerekkel érhetőek el (mint ahogy egy szög beverésére is a kalapács használata a jó megoldás), tehát az informatikai stratégiát hozzá kell hangolni az üzleti stratégiához.

A vállalat üzleti stratégiájával összhangban lévő, az üzleti folyamatokat magas szinten támogató IT-stratégia teszi lehetővé számunkra, hogy az informatikában rejlő lehetőségeket a legteljesebb mértékben kiaknázhassuk.

Vissza